BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Isnin, 1 September 2008

Festival Bulan Ibadah




Alhamdulillah! Alhamdulillah! Alhamdulillah!

Bersyukur ke hadrat Illahi kerana telah memberi peluang kepada kita sekali lagi untuk menjejaki dan merasai bulan yang penuh rahmah, Ramadhan. Inilah peluang kita, ya, peluang yang sangat kita tunggu-tunggu selama sebelas bulan untuk kita melipatgandakan amalan kita. Bulan untuk kita sama-sama mencari rahmat Allah. Ayuhlah kawan-kawan kita menghiburkan diri kita dengan amal-amal soleh. Mengoptimumkan masa kita dengan pengabdian kepada Allah. Mengimarahkan rumah-rumah Allah. Memeriahkan 'Festival Bulan Ibadah'.
Firman Allah SWT:


Maksudnya: ...dan hendaklah kamu mengagungkan Allah kerana memberi petunjuk kepada kamu, semoga kamu bersyukur. (Al-Baqarah, 2:185)

Di masjid, di surau, di rumah, di pejabat, ada saja yang kelihatan sedang bertilawah, bertadarus, berzikir, solat, bersedekah, menghadiri majlis ilmu, dan sebagainya seolah-olah ada satu pesta yang sangat meriah di mana-mana sahaja. Malah, bukan sahaja manusia, tetapi pokok-pokok, daun-daun, batu-batu, awan, langit, bumi dan seluruh alam semesta ini sedang beribadat dan meraikan 'Festival Bulan Ibadah' ini. Jadi, janganlah kita ketinggalan untuk sama-sama ikut serta bagi memeriahkannya. Semoga amalan kita dibulan yang mulia ini mendapat keredhaan-Nya, insyaAllah. Wallahu'alam.

Selamat beramal dibulan Ramadhan!

0 ulasan: