BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sabtu, 17 Januari 2009

Aku Masih Di Sini Bersamamu Palestin


Assalamualaikum,

Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad SAW, semoga kalian semua berada dalam keadaan sihat fizikal dan sihat iman insyaAllah. Nak mintak maaf kepada semua yang rajin singgah kat blog ni sebab dah lama tak update, kerana kesibukan aktiviti di luar sana. Walaupun kurang aktif di alam maya, tapi insyaAllah kerja dakwah tetap terus berjalan dalam rutin harian.

Dengan keadaan saudara kita di Palestin yang semakin parah, perit, sakit, adakah kita masih berasa selesa dengan keadaan ini? Seluruh dunia tanpa mengira kaum bangsa dan agama, dengan lantang mengutuk serangan tentera Israel laknatullah terhadap Gaza yang tidak berdosa. Dengan angka korban yang sudah melebihi 1000 jiwa itu, dan beribu-ribu lagi yang cedera. Semua sekolah, hospital, rumah dibedil dengan sewenang-wenangnya. Mereka tidak pernah kenal mangsa, kanak-kanak, orang tua, wanita mengandung, semua tidak terkecuali menjadi mangsa. Rakyat Palestin itu tidak pernah kenal apa itu keamanan, bagaimana rasanya nikmat kebebasan, apa itu keselesaan, yang mereka tau mereka hidup hanya untuk membaling batu ke arah tentera yahudi, dengan bekalan untuk hidup yang terhad, mereka terus berjuang dan berjihad tanpa mengambil kira apa jua keadaan, apa jua rintangan, walaupun sakit, sekalipun terseksa, jari telunjuk tetap menghala ke atas dan di hati tetap cekal dengan kalimah LAAILAAHAILLALLAH.

Cuba kita bayangkan, bayangkan, dan bayangkan... situasi dan keadaan yang sama tiba-tiba terjadi di bumi yang kita pijak. Ya, bayangkan jika yang dibedil itu adalah bangunan KLCC yang kita megahkan itu, Putrajaya yang cantik itu menjadi tunggang langgang, Nusajaya yang belum siap itu pun tidak terkecuali, sekolah2, universiti2, klinik2, hospital, airport klia, senai diganyang dan hancur lebur. Bersediakah kita? Bolehkah kita menjadi seperti rakyat Palestin yang cekal itu, dengan keteguhan iman terhadap Pencipta yang sangat kuat? atau kita hanya melihat tidak terdaya dan membiarkan diri menjadi mangsa bedilan? Bukanlah meminta perkara itu berlaku, Na'uzubillah, tapi ianya adalah tidak mustahil dengan keadaan dunia yang sukar dijangka ini. Apa juga boleh berlaku. Rakyat Palestin paling bertuah sekali kerana telah dipilih oleh Allah untuk berada di barisan hadapan sekali untuk menentang musuh Allah. Kemenangan sudah berada ditangan mereka, sama ada kemenangan tentera ataupun syahid (kemenangan hakiki).

Jadi, persiapkan diri, teguhkan iman, konsisten dalam beramal, dan teruskan berdoa agar hati ini terus berada di jalan yang benar. Kepada rakyat Palestin, sumbanglah sesuatu sekadar termampu dengan menyumbangkan kewangan, berdoa, solat hajat untuk kesejahteraan mereka, dan boikotlah barang pakatan yahudi. Allahuakbar!